|
|||
DETALII STIRE:
Program special Evidenţa Populaţiei Arad
În scopul asigurării condiţiilor necesare desfăşurării în condiţii optime a procesului electoral din data de 10.06.2012 pentru alegerea autorităţilor publice locale, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Arad, va avea program prelungit de funcţionare în săptămâna premergătoare datei antemenţionate. Astfel, în perioada 05.06 – 08.06.2012, programul de lucru cu publicul (atât preluări de cereri pentru eliberarea actului de identitate, cât şi eliberări acte de identitate) se desfăşoară între orele 08,00 – 20,00, în data de 09.06.2012 programul va fi de la ora 08,00 la ora 16,00, iar pe data de 10.06.2012, programul de lucru se stabileşte în intervalul 08,00 – 21,00. SPCLEP Arad preia cereri şi eliberează acte de identitate cetăţenilor domiciliaţi în municipiul Arad şi în comunele arondate: Zădăreni, Felnac, Secusigiu, Şagu, Livada, Zimand, Şofronea, Fîntînele, Frumuşeni. Sediul serviciului public Evidenţa Persoanei Arad este la parterul centrului comercial Galleria Mall, pe Calea Aurel Vlaicu nr.225-235. Informaţii privind procedurile şi actele necesare eliberării unei noi cărţi de identitate:
Cererea pentru eliberarea actului de identitate, împreună cu documentele justificative enumerate mai jos, se depune la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe a cărui rază teritorială de competenţă îşi stabileşte domiciliul solicitantul. Cazurile în care se eliberează o nouă CI: a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii; c) în cazul schimbării domiciliului; d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor; e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.; f) în cazul deteriorării actului de identitate; g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate; h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului; i) în cazul schimbării sexului; j) în cazul anulării; k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate. În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prezentate anterior, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate. Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate, prezentând documentele prevăzute de legislaţie. Cazurile în care se eliberează CI provizorie: a) când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate; b) în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România. Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an. Documente necesare pentru eliberarea unui nou act de identitate: a) Cerere tip b) actul de identitate, c) certificatul de naştere, original şi copie; d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie; e) hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie; f) certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie; g) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie, în situaţia schimbării domiciliului; h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie; i) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate; j) documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.
Dacă solicitantul face dovada adresei de domiciliu cu declaraţia scrisă de primire în spaţiu a găzduitorului, sau, după caz, a reprezentantului său legal, acestea se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor. În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediul rural. Declaraţia găzduitorului se prezintă de solicitant odată cu depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului.
|
EUROSILVER ARAD
Program Baricada TV
COZACONE
HOROSCOP
Înţeleptarea României
Ghilea Show
PARTENERI
|
Acest site foloseste cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica datelor confidentiale si dorim sa confirmi acordul tau.