|
|||
DETALII STIRE:
Black Friday: O nouă cursă a profiturilor pentru retailerii din România
Retailerii din România rămân fideli proverbului ‘‘‘‘Nu lăsa pe mâine ce poți face azi’‘‘‘ și declanșează, și în 2014, atacul ofertelor imbatabile în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ /Black Friday/ mai devreme decât inventatorii de peste Ocean ai acestei campanii comerciale fără precedent. Deși americanii mizează, de peste o jumătate de secol, pe vânzări uriașe numai în ultima vineri din luna noiembrie a fiecărui an, România se aliniază la linia de start a campaniei reducerilor cu o săptămână mai devreme, iar în unele cazuri, chiar timp de trei zile... Comportamentul cumpărătorului român în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ Ca în fiecare an, studiile de specialitate încearcă să dea o notă cât mai interesantă campaniei ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, aducând în prim plan rezultate prin care se anticipează comportamentul românilor în marele week-end. În acest an, am văzut, din rezultatele studiului iSolutions, că aproape o treime dintre cumpărătorii români și-au manifestat intenția vădită de a achiziționa măcar un produs în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘, programată între 21 și 23 noiembrie. La loc de cinste în preferințe rămân gadgeturile și electrocasnicele de mici sau mari dimensiuni, cu 46% dintre opțiuni. Din coșul de cumpărături se pare că nu vor lipsi televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălțăminte (12%) și laptopurile/notebookurile (10%). Studiul relevă, de asemenea, că vor achiziționa produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (38%), precum și consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%). Femeile par mai indecise în ceea ce privește cumpărăturile de ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, 59% dintre acestea (față de 49% dintre bărbați) afirmând că nu știu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie. Pe de altă parte, din datele MillwardBrown România, publicate cu o zi înaintea ‘‘‘‘isteriei’‘‘‘ cumpărăturilor, reiese că numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ a ajuns, anul acesta, la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Numărul celor care plănuiesc să cumpere ceva cu această ocazie a crescut, în 2014, cu 1,3 milioane persoane. Cu alte cuvinte, 38% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc să cumpere ceva de Black Friday (‘‘‘‘probabil voi cumpăra’‘‘‘ sau ‘‘‘‘sigur voi cumpăra’‘‘‘). La ediția Black Friday din acest an, studiul arată că printre cele mai căutate produse sunt electrocasnicele mici (36%), televizoarele (30%) și telefoanele mobile (20%). Studiul de specialitate a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de repondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 31 octombrie — 3 noiembrie 2014, iar eroarea de eșantionare este de +/-2,2%. În ceea ce privește plățile realizate cu această ocazie, PayU, principalul integrator de plăți online din România, se așteaptă ca peste 5 milioane de români să profite de ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ în acest an, adică aproape unul din doi români care au acces la Internet. Pe de altă parte, potrivit Netopia mobilPay, suma medie pe care o vor cheltui românii anul acesta pe produsele pregătite de comercianții români se va ridica la circa 340 de lei, de aproape două ori mai mare față de suma medie tranzacționată online cu cardul în restul anului, în valoare de circa 180 lei. În cadrul ediției Black Friday 2013, suma medie plătită online cu cardul s-a ridicat la circa 260 de lei, în timp ce tranzacția medie procesată online s-a ridicat la circa 150 de lei. Cursa promoțiilor În acest an, sărbătoarea reducerilor ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ este programată în România în week-endul 21-23 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradițional din Statele Unite ale Americii /SUA/. În acest interval, retaileri din toate domeniile vor face discounturi semnificative la mii de produse, precum IT, electrocasnice, haine, încălțăminte, cărți, ceasuri, decorațiuni, dar și imobiliare sau auto. * Cel mai mare retailer online, eMAG, anunță pentru ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ reduceri totale în valoare de 75 de milioane de lei, aplicate la 450.000 de produse: IT, telefoane mobile, foto, electrocasnice și climatizare, produse de îngrijire personală și cosmetice, cărți, jucării, produse pentru casă și grădină, auto, articole sportive. Magazinul online estimează reduceri de până la 75%, în spatele acestui eveniment fiind implicați peste 1.000 de oameni și peste 200 de furnizori și investiții mari în infrastructura logistică și IT. Pentru ediția 2014 a ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, eMag a investit 5 milioane de lei în servere și două milioane de lei în platformă online și estimează vânzări de 150 milioane de lei. * Site-ul Okazii.ro intră în campania ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ prin intemediul inițiativei ‘‘‘‘Black November’‘‘‘, ce a debutat pe 3 noiembrie și se va încheia în data de 30 noiembrie, cu reduceri de prețuri de până la 60% la peste 200.000 de produse din principalele categorii: Fashion& Beauty, Telefoane mobile, Auto-moto, Computere și electronice, Jocuri video și muzică, Universul copiilor, Librărie, Sport, Artă și obiecte de colecție, Casă și grădină. Produsele pot fi comandate atât online, cât și telefonic. * Pe data de 21 noiembrie, în intervalul orar 7,00 — 18,00, cel mai mare site de anunțuri auto din România, Autovit.ro, organizează, în premieră, ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, fiind puse în vânzare autoturisme noi și second hand cu reduceri substanțiale, de până la 15.000 de euro. La acest proiect vor participa dealeri auto din toată țara, iar clienții pot contacta dealerul prin telefon sau email pentru rezervarea mașinii în baza unor condiții prestabilite. Potențialii clienți vor intra pe lista de așteptare a furnizorilor în ordinea în care își vor arăta interesul pentru achiziția unui autoturism. * EuroGsm, unul dintre cei mai mari retaileri în domeniul telecom, va organiza, pentru al treilea an consecutiv, campania ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, atât în magazinele din rețea, cât și online. Astfel, în perioada 21-23 noiembrie 2014, retailerul va include în ofertă telefoane mobile, tablete, accesorii și gadget-uri la prețuri reduse cu până la 75%. Reprezentanții EuroGsm se așteaptă ca produsele cele mai vândute în perioada campaniei în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ să fie telefoanele mobile cu ecran de 5 inci și tabletele cu ecranul de 8 inci, dar și ceasurile Bluetooth, brățările inteligente, kit-urile pentru mașină și difuzoarele Bluetooth. * Flanco vine și în acest an cu o campanie a reducerilor ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, ce se va întinde pe durata a trei zile (21-23 noiembrie). Reducerile se vor încadra între 35% și 80%, iar lista cuprinde 130.000 de produse din toate categoriile, precum: accesorii, articole îngrijire personală, climatizare, electrocasnice, gadgeturi, IT, tablete, telefoane mobile și televizoare. Retailerul estimează vânzări de 110 milioane lei în cele trei zile de ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘. Anul trecut, Flanco Retail a raportat vânzări de 72 milioane lei în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘. * Un alt retailer important din România, Domo, aduce la raft, dar și online prin propria pagină de Internet, sute de produse cu reduceri de până la 80% față de prețul obișnuit, precum televizoare, home cinema, telefoane, laptopuri și periferice, aparate foto, electrocasnice mari și mici sau produse de îngrijire personală. Retailerul electroIT lansează campania de reduceri ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, vineri, 21 noiembrie și continuarea ei ‘‘‘‘Vâmbătă, Vuminică, Vuni, Vărți, Viercuri, Voi’‘‘‘! ‘‘‘‘O Văptămână de Vineri’‘‘‘ în perioada 21-27 noiembrie, cu reduceri la mii de articole din toate categoriile: electrocasnice mari, electrocasnice mici, încorporabile, televizoare, audio, foto-video, IT, tablete, telefoane și accesorii. * Altex și Media Galaxy rămân în sărbătoarea reducerilor pentru al doilea week-end consecutiv, după inițiativa din intervalul 13-16 noiembrie. Reducerile de preț ajung până la 75%, iar produsele pot fi cumpărate și în 15 rate lunare, în timp ce transportul unui produs achiziționat este gratuit la comenzi de peste 90 de lei. * Oktal.ro anunță începerea campaniei de Black Friday 2014 vineri, 21 noiembrie. Compania a pregătit reduceri substanțiale, de până la 60%, la laptopuri, televizoare, tablete, telefoane mobile, electronice, electrocasnice, calculatoare și componente PC și estimează vânzări de două milioane de euro. Produsele care intră la reducere în 2014 sunt cele care au înregistrat cereri importante pe parcursul acestui an. * Un alt fel de eveniment ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ va fi organizat la Palatul Parlamentului, cu ocazia ediției a XV-a a Mariage Fest. Reducerile de preț vizează rochiile și accesoriile de mireasă, în perioada 21-23 noiembrie. Astfel, viitoarele mirese vor putea cumpăra rochia visurilor la tarife reduse chiar cu 95%. * Carrefour România marșează pe două săptămâni de reduceri, inclusiv în intervalul 21-23 noiembrie. Clienții pot achiziționa televizoare LED, laptopuri, mașini de spălat sau electrocasnice mici. Produsele voluminoase cumpărate vor fi livrate gratuit, dar numai în limita a 30 km. * La F64.ro oferta va fi una variată, cuprinzând atât aparate foto DSLR, mirrorless sau compacte, cât și telefoane și tablete, obiective, echipament de studio, trepiede, filtre, carduri și alte accesorii de interes. Reducerile vor fi, ca și anul trecut, de până la 70%. Ora de start se va da online în noaptea de joi spre vineri, iar pentru orice comandă de peste 300 de lei transportul va fi gratuit. Perioada de retur pentru produsele comandate este de 30 de zile. calendaristice. * Telekom.ro va fi un alt magazin online care participă la evenimentul anului de reduceri Black Friday. Reducerile sunt de până la 70% la telefoane, tablete și accesorii. Cei care vor dori să achiziționeze un pachet 3P integrat, adică televiziune, internet și telefonie fixă, vor primi un voucher de reducere pentru cumpărarea unei tablete. De asemenea, magazinele partenere germanos.ro și clickshop.ro vor participa la Black Friday 2014, cu promoții de până la 70% la produse, precum: televizoare, aparate foto, electrocasnice, laptop-uri și tablete. * Operatorul telecom Orange intră în ‘‘‘‘febra’‘‘‘ Vinerii Negre a reducerilor cu accesorii și telefoane reduse de până la 100%, la semnarea unui contract pentru abonamentele valabil pe doi ani. Anul trecut, de Black Friday Orange, au fost vândut peste 10.000 de produse. * Black Friday 2014 la magazinele care comercializează cărți vin cu reduceri de până la 90%. Astfel, ultimele două săptămâni ale acestei luni aduc două evenimente importante din punctul de vedere al reducerilor la cărți și la e-book-uri: Târgul de carte Gaudeamus și Black Friday. De ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, elefant.ro are reduceri între 40% și 80% la peste 200.000 de produse, la absolut toate categoriile de pe site, de la genți și parfumuri, la produse de decorațiuni interioare, vestimentație, produse de îngrijire atât pentru copii, cât și pentru femei și bărbați, telefoane, laptopuri, tablete, jucării și cărți. În 2013, în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘, pe elefant.ro au fost vândute peste 100.000 de produse la reducere. * Pe segmentul cosmeticelor, produselor de îngrijire personală, hainelor și accesoriilor vestimentare, mai mulți producători și distribuitori vor oferi reduceri de până la 90% în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘. Printre aceștia se vor afla: Avon Cosmetics, TinaR, Watchshop.ro, Mall Boutique, ecco sau Yokko. * La secțiunea mobilier, Casa Rusu organizează ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ începând cu 21 noiembrie, ora 00,00. Reducerile vor fi valabile în toate cele 28 de magazine din rețeaua producătorului, atât în magazinele proprii, cât și în cele francizate din toată țara, precum și online. Perioada reducerilor va avea o durată de zece zile, interval în care compania oferă reduceri între 20% și 60% la toate produsele de mobilier. Memento ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ Utilizarea sintagmei ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ este regăsită în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii /SUA/. Asocierea sărbătorii promoțiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoștinței, a fost făcută într-un buletin de relații publice din anul 1961. Numele și originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia. În ianuarie 1966, se stabilește definitiv titulatura de ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘, prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare. În România, primele tentative ‘‘‘‘Black Friday’‘‘‘ s-au manifestat în anul 2010, dar abia un an mai târziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat în promovarea acestui gen de campanie comercială. Anul trecut, sute de promoții au făcut ca mai mult de 4 milioane de români să cumpere cel puțin un produs în ‘‘‘‘Vinerea Neagră’‘‘‘ atât din magazinele tradiționale, cât și online, vânzările totale depășind 200 de milioane de euro, dublu față de estimările inițiale. |
EUROSILVER ARAD
Program Baricada TV
COZACONE
HOROSCOP
Înţeleptarea României
Ghilea Show
PARTENERI
|
Acest site foloseste cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica datelor confidentiale si dorim sa confirmi acordul tau.